expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

vineri, 16 octombrie 2015

Unde mergem de 1 decembrie?

Anul acesta ziua nationala a Romaniei "cade" foarte bineeeee! Este marti!!! Si cum sarbatoarea de Sf. Andrei este considerata zi libera si se serbeaza pe 30 noiembrie, asta inseamna ca vom avea anul acesta un weekend prelungit de 4-5 zile, perfect pentru o minivacanta!
Multi dintre voi, poate deja v-ati rezervat bilete de avion din timp peste mari si tari, dar eu am ales de ceva ani incoace sa o petrec traditionalist, in Romania, ca doar e ziua ei, nu?
Daca de Craciun sau Revelion, preturile sunt destul de ridicate, tot pentru acelasi numar de zile, putem profita de aceasta minivacanta pentru a petrece cateva zile intr-un colt de tara la preturi decente si evitam in felul acesta si aglomeratia din perioada sarbatorilor. Si va propun cateva locuri numai bune pentru 1 decembrie!
Poti opta pentru cateva zile in zona Sibiului. Acolo am fost anul trecut si pot spune ca zona iti permite sa "acoperi" cat mai multe obiective turistice. Am ales cazare in Gura Raului, Marginimea Sibiului la Conacul dintre rauri ( despre care am scris intr-un articol anterior), situat la 18 km de Sibiu. Ce sa faci aici? Ehee... sunt multe de vizitat in orasul acesta, dar acum ne vom indrepta atentia spre Piata de Craciun din Sibiu. Din anul 2007 incoace, aici, se desfasoara Targul si piata de Craciun, care din opinia mea, este singura din tara care se ridica la standardele celor din Europa. Este ceva de vis...centrul istoric imbraca straie de sarbatoare dar magia targului este data de colindele ce rasuna in difuzoare in intreaga piata...de mirosul alunelor sau nucilor prajite si glazurate...aroma vinului fiert in coji de portocale si scortisoara... sau de bucuria din ochii copiilor atunci cand se dau in caruselul special adus pentru ei... Daca pe parcursul vietii ne pierdem bucuria lucrurilor simple aici ai ocazia sa o scoti la suprafata! Atelierul lui Mos Craciun este un punct de atractie pentru copiii dar si pentru parinti. Aici cei mici pot invata sa faca lumanari, dupa metode si tehnici traditionale. Cel mai frumos moment de plimbare este bineinteles seara, cand toate luminitele sunt aprinse, bradul impodobit, cabanutele din lemn ale artizanilor din zona sau veniti din alte orase ale tarii, cu obiectele handmade ce pot deveni cadouri pentru cunoscutii vostri ( intr-adevar pot avea preturi putin cam ridicate dar sa nu uitam ca lucrul manual costa si trebuie tratat ca atare!). Podul Mincinosilor este pus in valoare de o plasa de luminite ce devine seara neincapator datorita numarului impresionant de localnici sau turisti veniti aici pentru o poza sau un...selfie ( ca tot se poarta). Anul acesta targul se deschide in data de 20 noiembrie si dureaza pana pe 26 decembrie.
Daca tot esti in zona Sibiului, si esti dornic de o bulgareala cu zapada sau o tura cu schiurile pe partie, atunci trebuie neaparat sa mergi la Paltinis. Se afla la 30 km de Sibiu si daca nu stiati, Paltinis este cea mai veche si cea mai inalta statiune din tara. Aici lucrurile sunt foarte bine organizate, nimeni nu incurca pe nimeni datorita partiilor pe categorii, de sanius, de ski, de placa, de incepatori si tot asa. Eu am incercat telescaunul de la partia Oncesti, am fost luata prea repede si nu am avut timp sa reactionez, eu nefiind amatoare de inaltimi. dar a fost un traseu superb!!! Peisajul din varf si-a meritat "efortul"...
Tot in zona Sibiului poti vizita Biserica Fortificata din Cisnadie si Cetatea de la Cisnadioara, ambele fiind situate pe o raza de 10-15 km departare de Sibiu.
Si cum sa ajungi tu tocmai la Sibiu, de 1 decembrie si sa nu mergi la Alba-Iulia, orasul Marii Uniri... Wow!!! Distanta intre cele doua orase este de 70 km si pot spune ca a fost alegerea perfecta pentru ziua nationala, chiar daca am fost pe 30 noiembrie am prins repetitiile de la parada militara, arborarea drapelului, concerte dar cel mai mult mi-a placut Cetatea Alba Carolina!!! Este superba dupa renovare, atat de mare incat iti trebuie o zi intreaga pentru a o parcurge, dar despre asta va voi povesti intr-un articol viitor!
Daca nu doriti sa petreceti ziua nationala in tara, atunci compania esky.ro va pune la dispozitie o gramada de oferte pentru toate gusturile si buzunarele. Poti opta pentru un city-break la Roma cu bilet de avion la pretul de 142 E/pers cu toate taxele incluse, fara cazare. Sau Bucuresti - Bruxelles la 114 E/pers cu toate taxele incluse, fara cazare. Si daca ajungeti la Bruxelles trebuie sa mergeti neaparat la targul de Craciun de la Brugge, in orasul ciocolatei si a mirosului de turta dulce in decembrie. Sau puteti merge la Viena contra sumei de 260 E/pers biletul de avion cu toate taxele incluse. Mentionez ca data cautarilor este 27 noiembrie-1 decembrie 2015, iar preturile afisate sunt la data publicarii articolului.
Eu anul acesta am ales sa petrec ziua nationala a Romaniei, in Bucovina, la Voronet... Voi?

Piata de Craciun Sibiu



Podul Mincinosilor Sibiu

Partia Oncesti Paltinis
Cetatea Alba Carolina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu