expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

vineri, 2 octombrie 2015

Sfaturi pentru calatori

Nu stiu ce gen sunteti voi, dar eu inainte de a pleca spre o destinatie, ma documentez foarte mult despre zona in care urmeaza sa ajung, obiective turistice sau restaurante cu mancare specifica zonei respective. Ok...dupa ce mi-am facut temele in ceea ce priveste destinatia, ramane sa aleg o cazare... Si aici intervine partea cea mai grea! Dau un search pe google si in 5 secunde imi apar "n" site-uri cu posibilitati de cazare si review-uri ale altor vizitatori ce au trecut pe acolo. Hmm...acum n-or fi toate bune si frumoase ma gandesc eu, nu?
Si uite cum te trezesti in fata calculatorului, te "indragostesti" de un hotel sau pensiune si cand te duci pe comentarii iti cam piere cheful de vacanta!
La o prima vedere ajungi sa nu mai pleci nicaieri ca peste tot e prost! Unele sunt pareri bune, altele sunt pareri proaste iar altele se cam bat cap in cap! Cat trebuie sa luam din ele si unde trebuie sa ne oprim?
Pai...din experienta proprie va zic ca toate cazarile sunt in functie de tara sau orasul in care vrei sa ajungi! Daca zona este luxoasa atunci si serviciile hoteliere sunt pe masura dar implicit costa si foarte mult, si da! si aici pot exista nemultumiri; sau zone in care nu se pune accent pe opulenta ci pe un confort basic. Primul si singurul lucru pe care trebuie sa-l stiti atunci cand incepeti cautarile este, ce gen sunteti? Care sunt asteptarile voastre de la zona, hotel sau pensiune? Nu poti sa mergi la un hotel de 3 stele si sa ai pretentia sa primesti servicii ca la 5 stele! Sau te intereseaza sa fie central dar decent sau mai la marginea orasului, aproape de un mijloc de transport, dar luxos. Daca hotelul ofera posibilitatea de a servi masa si daca mai multi comentatori zic ca au gasit ceva de mancare la masa, atunci trebuie sa retii ca nu exceleaza dar nici nu mori de foame! La capitolul mancare poate fi un subiect mai delicat, pentru ca noi romanii avem gusturi diferite fata de germani, britanici sau rusi!
Dupa ce epuizezi toate review-urile de pe un site de profil, mai cautati si pe alte site-uri, nu strica niciodata un bagaj de informatii cat mai mare, iar daca pe un site locatia aduna nota 10 din doar doua comentarii, nu inseamna acelasi lucru cu review-urile de pe alt site unde a adunat o nota de 8.5 dintr-un scor de 30 de comentarii! Deci mare atentie, nu va lasati inselati de o singura parere, invatati sa cititi toate comentariile, dar cititi-le printre randuri!
Fiecare persoana intelege ce doreste prin cuvantul "confort", si este foarte greu sa tragi niste concluzii cand sunt si pareri pro dar si contra! De asta este foarte important sa va stiti dorintele de la bun inceput, pentru ca una este o persoana activa care pleaca dimineata la 7 cu rucsacul in spinare si se mai intoarce seara, si alta este o persoana care cauta un loc de relaxare pentru cateva zile si poate merge insotita si de copiii!
Cazarea din punctul meu de vedere este foarte importanta si o alegere proasta iti poate influenta negativ vacanta.
De-a lungul timpului mi-a fost dat sa citesc review-uri in care cineva recomanda locatia respectiva iar altul se certa cu el, ca tocmai se intorsese din locul respectiv total dezamagit! Si de aici se incarca toate sit-urile de profil de lume nemultumita si fiecare isi striga dreptatea lui! Intr-adevar nu toti avem aceleasi gusturi si pretentii, dar trebuie sa fim constienti ca pot exista atat parti bune cat si parti rele/proaste! Inainte de a pleca spre o locatie trebuie sa ai habar de toate informatiile posibile, ca de asta traim in era tehnologiei si a internetului!
Va zic din propria-mi experienta ca am fost placut surprinsa sa ajung la Sulina, in primavara, la casasibiana.ro si in ciuda unor comentarii mai putin pozitive, am gasit o pensiune foarte curata, in 4 zile cat am stat mi s-a schimbat lenjeria de pat la 2 zile, iar prosoape schimbate zilnic si curatenie la fel! Stiti la ce refereau comentariile mai putin pozitive? Ca uscatorul din baie nu mergea sau se scurgea apa de la cabina de dus pe gresie ( problema asta am intalnit-o si la hoteluri de 5 stele, deci nu-i o regula), dar astea au fost asteptarile pe care le avea turistul respectiv de la pensiune! Pe mine nu m-a interesat! Sau am vrut sa ma cazez in Rasnov la o pensiune ce oferea o multime de facilitati printre care si piscina interioara, din poze si comentariile vizitatorilor totul era la superlativ, dar am fost inspirata sa caut adresa pe google maps si la un simplu "street view" am descoperit ca nici nu se afla langa vreo padure cum parea in poze ci era langa un sens giratoriu, blocuri si un service auto...si bineinteles ca m-am reorientat imediat, in conditiile in care mergeam cu copii si vroiam mai multa liniste si siguranta pentru ei! Nimeni nu este vinovat pentru alegerile noastre, este datoria noastra sa plecam la drum constienti ca pot aparea atat surprize placute cat si neplacute, in functie de asteptarile noastre de la hotelul respectiv!
Nu am rezervat niciodata o camera la un hotel sau pensiune fara ca macar sa am o parere despre ce voi gasi la destinatie, mereu m-a interesat cat de departe e de centru sau de obiectivele turistice, daca imi ofera mic dejun si cum! Am facut si alegeri bune dar mi-am luat si o singura data "teapa", chiar in vara aceasta, in Mallorca, Spania. Chiar daca am plecat spre destinatie constienta ca nu totul va fi roz, se putea si mai bine, deci am facut alegere buna pentru ca era la 30m de plaja dar prosta pentru ca era multa galagie atat in hotel cat si afara! Sincer nu sunt genul care sa scrie review-uri despre toate locurile in care ma cazez, aleg sa scriu doar atunci cand chiar exista o problema in locul respectiv. Si nu o scriu ca sa denigrez locul ci doar sa ajut viitorii vizitatori in alegerea locului perfect pentru ei!
Incurajez sa se scrie cat mai multe review-uri pe toate site-urile posibile, pentru ca doar avand acces la informatie cat mai concreta, putem avea experiente placute sau daca nu, macar stii la ce sa te astepti!
Alegeri cat mai bune sa faceti si nu uitati sa filtrati informatiile gasite, nu toti avem aceleasi asteptari!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu